هاردکیس یا کیس آلومینیومی بهترین محفظه ضربه گیر

هاردکیس آلومینیومی گیتار

هاردکیس یا کیس آلومینیومی چیست؟

جعبه‌های ساز هاردکیس یا کیس آلومینیومی محسوب می‌شوند. هاردکیس پوشش یا جعبه‌ای است که برای محافظت از وسایل و تجهیزات حساس در هنگام جابه‌جایی کاربرد دارد. بسیاری از تجهیزات صنعتی به علت اینکه مداوم در حال جایجایی هستند در معرض آسیب هستند و ممکن است هزینه‌های جبران ناپذیری به بار بیاورند. استفاده از محفظه‌های مقاوم یکی از روش‌های محافظت از چنین وسایلی است.

تجهیزات حساس پزشکی، آلات موسیقی و تجهیزات خاص صنعتی نیز از مواردی هستند که برای جابجایی به هاردکیس احتیاج دارند. این محفظه‌ها با توجه به ساختار و کاربرد‌های مختلفی که دارند، به انواع گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند. در قسمت بعدی انواع مختلف محفظه‌ها را معرفی می‌کنیم و به بیان ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم.

انواع هاردکیس

انواع مختلفی از جعبه‌های آلومینیومی و محفظه‌های هارد برای حفاظت از تجهیزات صنعتی طراحی شده‌اند. هر کدام از آن‌ها برای وسایل خاص و موقعیت‌های مشخصی کاربرد دارند که شما می‌توانید با توجه به کاربرد مورد نظر خود آن‌ها را انتخاب کنید.

فلایت کیس

فلایت کیس‌ها کاربرد‌های گوناگونی دارند. یکی از وسایل ضروری سفر برای افرادی هستند که تجهیزات حساس و گران قیمت با خود حمل می‌کنند. فلایت کیس‌ها نخست توسط گروه‌های کنسرت راک برای حمل آلات موسیقی در سفر هوایی استفاده شدند، اما امروزه در پزشکی، سینما و تلویزیون و گردشگری نیز کاربرد دارند. در هنگام خرید فلایت کیس باید به نکاتی مانند ساختار، جنس و مواد تشکیل دهنده آن دقت کرد تا از امنیت وسایل و تجهیزاتی که درون آن قرار می‌گیرد، مطمئن شوید. بیشتر فلایت کیس‌‌ها از تخته سه لایه و با آلومینیوم و استیل به هم متصل می‌شوند. در انتخاب آنها باید توجه کنید که تخته سه لایه از ضخامت کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت وسایل شما در معرض خطر خواهند بود.

فلایت کیس‌ها هم‌چنین روی تخته سه لایه آنها باید پوششی از جنس فایبرگلاس براق و یا ماده‌ای شبیه به آن را داشته باشند. به طور خلاصه، فلایت کیس‌ خوب، فلات کیسی است که بتواند ابزار و تجهیزات شما در برابر فشار، آسیب و ضربه تا حد امکان محافظت کند و دارای چفت و بست محکم و قابل اطمینانی باشد.

هاردکیس یا کیس آلومینیومی

هاردکیس آلومینیومی

هاردکیس‌های آلومینیومی در بخش‌های صنعت و تجارت از نمایش کالا‌ها برای فروش تا اهداف تبلیغاتی و حمل و نقل امن تجهیزات، کاربرد دارد. هاردکیس‌های آلومینیومی به علت ظاهر جذاب و استحکام، در عین حال وزن سبکی داشته و برای تمامی اهداف ذکر شده مناسب هستند.

هاردکیس آلومینیومی

هاردکیس پلیمری

هاردکیس های پلیمری تا سی دقیقه ضد آب هستند. مزیت این نوع از هاردکیس بهره‌مندی از استاندارد محیطی است. استاندارد محیطی به این معناست که وسایل و ابزارهایی که درون هارد کیس های پلیمری قرار می‌گیرند، در برابر نفوذ گرد و غبار ایمن خواهند بود. هم‌چنین هاردکیس‌های پلیمری در برابر نفوذ آب تا مدت زمانی حدود سی دقیقه و عمق یک و نیم متر مقاوم هستند. این نوع از هاردکیس، دارای مزایایی چون وزن مناسب و ظاهر زیبا است. به همین دلیل  نسبت به انواع دیگر هاردکیس گران‌تر است. محفظه‌های پلیمری در صورت آسیب دیدن معمولا قابل ترمیم نیستند.

هاردکیس پلیمری

4.8/5 - (38 امتیاز)